Rögtön azután, hogy a 478 kW teljesítményű dízel autók megérkeztek a híres floridai pályára, megkezdődött a felkészítésük a szerdai edzésre. A csapat pilótái, Tom Kristensen, Allan McNish, Frank Biela, Marco Werner, Emanuele Pirro és Dindo Capello ekkor edzenek majd a szombati 12 órás kimerítő versenyre - ez lesz az első alkalom, amikor az autók szembeszállnak a benzinüzemű versenytársak legjavával.
Az első osztályú dízel versenyautók debütálása a motorsportban eddig soha nem látott kihívást jelent a Shell és az Audi Sport csapata számára. A kezdeti előrejelzések mégis azt mutatják, hogy a hétvégi versenyen figyelemre méltó erővel kell számolniuk az ellenfeleknek. A januárban Sebringben tartott téli tesztelés során - amikor először futott az autó a nyilvánosság előtt, -Dindo Capello túlszárnyalta a pályán jegyzett eddigi legjobb futamidőt 1:47.308-as elképesztő körével - alig egy másodperccel volt csak lassabb, mint a tavalyi Le Mans-győztes R8-as. Ez az idő az egyes számú rajtkockát jelentheti az idei sebringi versenyen.
A megbízhatósági versenyeken a gyorsaság és kiemelkedő teljesítmény mellett a kitartás és a hatékonyság is létfontosságú feltételei a győzelemnek. A Shell V-Power Diesel technológia segítségével az autók hosszabb távot tehetnek meg a tankolások között úgy, hogy teljesítményük is kiemelkedő marad.. Az így szerzett időmegtakarítás komoly előnyt jelenthet egy 12 órás versenyen a benzinüzemű autókkal szemben.
A 12 órás sebringi futam lesz az autó egyetlen versenye, mielőtt a csapat intenzív teszteléssorozatba kezd, hogy felkészülhessen a 2006-os év legfontosabb eseményére, a 24 órás Le Mans-i versenyre. A világ egyik legnagyobb megpróbáltatást jelentő autóversenyének tartott esemény jelenti az autó, a pilóták, a csapat és a Shell V-Power Diesel technológia legkeményebb tesztjét.
Le Mans-t követően folytatódik a dízel kampány: a Shell látja el üzemanyaggal az ALMS sorozat további hat versenyében résztvevő Audi R10-est.
A nemzetközi motorsport élmezőnyében eltöltött több, mint öt évtized alatt, a versenypályán elért sikerekkel a háta mögött, a Shell számára nem ismeretlen a megbízhatósági verseny világa. Az elmúlt években a Shell látta el kenőanyaggal a Le Mans-i versenyt uraló Audi R8-as autót. Az ezt követő időszakban a Shell kifejlesztette, és Európa-szerte bevezette a Shell V-Power Diesel üzemanyagot. Ezt az üzemanyag-technológiát alkalmazták annak a versenyüzemanyagnak a gyártásánál is, amelyet 2006-ban az Audi Sport tesztel.
"Több hónapnyi intenzív fejlesztés után óriási eredménynek számít, hogy az Audi R10-es készen áll arra, hogy részt vegyen egy olyan erőt próbáló versenyen, mint amilyen a 12 órás sebringi verseny. A tesztelés során már bebizonyosodott, hogy az autó gyors, ugyanakkor a megbízhatósági verseny hosszan tartó teljesítményt és hatékonyságot is kíván - olyasvalamit, amelyre a Shell V-Power Diesel versenyüzemanyagot tervezték, így az Audinak minden esélye megvan a győzelemre." - nyilatkozta Mike Copson, a Shell Motorsport műszaki igazgatója.
"Többen is meglepődtek, amikor a csapat dízel üzemanyagot tankolt: azt gondolhatták, hogy a csapat kamionjának lesz. A dízel üzemanyag fogalma általában nem kapcsolódik össze az első osztályú versenyteljesítménnyel - a csapat egyik fő célja ennek ellenkezőjének a bebizonyítása. A korábbi tesztelések alapján ismerjük azt a többletet, amit a Shell V-Power Diesel teljesítménye jelent, és bátran kijelenthetjük, hogy az üzemanyag már beváltotta a hozzá fűzött reményeket" - tette hozzá Dr. Wolfang Ullrich, az Audi Sport igazgatója.
További információ:
Giczi Ágnes
Comprad Kommunikációs Ügynökség
Telefon: 237-0070/104
agnes.giczi@comprad.hu
Shell V-Power Diesel
2006.03.17. 18:55
Egyre fokozódik az izgalom és várakozás a héten, amely a Shell V-Power Diesel versenyüzemanyaggal hajtott forradalmi Audi R10-es autók megérkezését kíséri a Floridában lévő sebringi versenypályára. Az autó hétvégén debütál a versenyen, a régóta várt amerikai Le Mans sorozat első állomásán.