Autó-adatbázis

Leleplezték az új Century-t

Article title

Az új modell hibrid hajtású, 5 literes V8-as közvetlen befecskendezésű motorral és nikkel-metál-hidrid akkumulátorral, amely az elektromos motorokat hajtja.

A következő generációs Toyota Century már a 2017-es Tokyo Motor Show megrendezése előtt bemutatásra került.

Az autót 2018 közepéig nem értékesítik Japánban, ezért a Toyota még nem fedte fel a jármű teljesítményére vagy üzemanyag-fogyasztására vonatkozó adatokat.

A kizárólagosan a lecserélendő modellben használt V12-es motort V8-as hibrid motor helyettesíti, ami nagy valószínűséggel a 12 hengeres motor használatának végét hivatott beharangozni a Toyotánál.

5335 mm hosszúsággal, 1930 mm szélességgel, 1505 mm magassággal és 3090 mm tengelytávval az új Century összesen 65 mm-rel hosszabb, 40 mm-rel szélesebb, 30 mm-rel magasabb, míg a tengelytáv 65 mm-rel lett szélesebb, növelve ezzel az utastér méretét.

Az újabb szedánoktól eltérően a Century nem ígérget nagyobb élményt a sofőrök számára; inkább a hátsó ülések gazdáinak kedvez magasabb ajtónyílásokkal.

Az állítható hátsó ülések masszírozó funkcióval, motoros lábtartóval, nagyképernyővel, csipkefüggönyökkel és érintőképernyős vezérlővel vannak felszerelve a klíma, a hangrendszer és a motoros ülések irányításához. Az üléshuzatok 100% gyapjúból és lágy textúrájú bőrből készülnek.

Mindezek mellett a Century-ben 20 hangszórós hangrendszer, adaptív fényszóró, holttér-figyelővel és hátsó keresztforgalom-figyelővel rendelkezik.

Az új Century az autónak csupán harmadik generációja; az eredeti modell-t 1967-ben dobták piacra és 30 évig volt forgalomban, míg 1997-ben bevezették az újabb modellt.

A formatervezést illetően a Century három generációja igen közel állnak egymáshoz. A szögletes design mellett mindegyiken hasonlóak a téglalap alakú fények, a helyenkénti krómozás és az egyszerű, de nem teljesen sík felszín.

Az autó hagyományosan az ország leggazdagabb és legbefolyásosabb embereinek kedvence, így csak rendkívül korlátozott mennyiségben gyártják. Japánban a Century-t a Toyota zászlóshajójaként tartják számon.

A második generációs verzióból készült négy darab, melyeket csaknem 6 méter hosszúságúra hosszítottak, hátra nyíló ajtókat kaptak és hivatalos járművei lettek a japán császárnak és udvarának.

2017.10.12. 19:56
osszesauto.hu