Autó-adatbázis

2017-es Audi A6 2.0T: korosodik, de még mindig nyerő

Article title

Az Audi díjnyertes középkategóriás szedánja nemcsak jól felszerelt, de a külsejével is hódít

Miről is van szó: A 2017-es Audi A6 egy középkategóriás luxusszedán, ami méltán vetekszik a japán és német népszerűséggel.

Legfontosabb versenytársak: Mercedes Benz E-osztály, BMW 5-ös széria, Lexus ES

Alapár: $50 750 (kb. 13.5 millió Ft), a tesztelt autó ára: $ 56 875 (kb. 15 millió Ft)

Főbb jellemzők: A 2017-es A6 előnyei a 2,0 literes turbós négyhengeres és a 3,0 literes V6 turbó. Az A6-osok mindegyike az S-Line megjelenéscsomaggal és 18 colos, 10 küllős kerekekkel, valamint feljavított infotainment funkciókkal rendelkezik.

Véleményünk: Az apróbb frissítés ellenére ez az A6 majdnem olyan, mint egy oldtimer autó. Pedig hány éves is? 5? Ez nem kritika - pusztán megfigyelés.

Vegyük például a belső teret. Jól felépített, és az anyagok is rendben vannak, bár nem vetekszik az E-osztállyal - ami véleményem szerint a piacon jelenleg a legjobb belső tér.

A külső: nagyon jóképű az Audi A6 (imádom az elejét); de olyan érzésem van, mintha ugyanazt az A6 külsőt látnánk évek óta - talán azért, mert így is van. Webhelyünk szerint az A6-ot 2015-ben frissítették. Én meg nem mondtam volna, bár az Audi rajongói ezt inkább ”időtlennek” neveznék...

Opciók

A6 Premium Plus Audi MMI navigation plus-szal és MMI touch információs rendszerrel, Audi csatlakozás online szolgáltatásokkal, Audi fejlesztett slusszkulcs, automatikusan elsötétedő külső visszapillantó tükrök, Audi side assist, Audi pre sense hátul, Audi zenei interfész USB bemenetekkel, Audi okostelefon interfész, állítható kormányoszlop négyzónás automata klímaszabályozással, Bose surround hangzás ($ 4 000; kb. 1 millió Ft); 19 colos Sport csomag 19 colos Audi Sport 10 küllős kerekekkel, szezonális gumik, sport felfüggesztés, fekete textil belső tetőborítás ($ 1 050; kb. 280 000 Ft); ”Mythos Black” – fém ($ 575; kb. 153 000 Ft); rétegelt diófa díszítő betétek ($ 500; kb. 133 000 Ft)

Miután vezettem is ezt a különleges A6-ot, meg kell mondanom, hogy minden megfelelő. Általában nem szeretem a középkategóriás luxusautókat négyhengerrel a motorháztető alatt, de ha muszáj, akkor a VW csoport 2,0 literes turbója úgy jó, ahogy van. (Lehet, hogy át kell gondolnom magamban ezt a négyhengeres dolgot – valószínűleg úgyis egyre többet fogunk ilyet látni.) A teljesítmény egyenlő az E-osztályú V6-ossal, így nincs igazán okom panaszra. Gyorsulásnál érezhető egy kis tolóerő és alig érezni a turbólyukat, függetlenül a fordulatszámtól. A autópályán a nyomaték olyan, mintha soha nem érne véget.

Az állítható felfüggesztést elsősorban komfortos üzemmódban tartottam, ami nemcsak éppen kellemes, de csendes is volt. A kocsit félig keményen lehet hajtani - a quattro összkerékhajtás több mint elegendő tapadást biztosít, ráadásul az A6 igazán merev alvázzal rendelkezik. Igaz, a lassabb kanyarokban érezhetjük, hogy az autó tömege közel 1820 kg, de részben az összkerékmeghajtás tapadásának köszönhetően az A6 vezetése gyerekjátéknak tűnik. Az esős időjárás kiváltképp alkalmas, hogy megfigyelhessük az A6 kompetenciáit.

Olcsóbb a konkurenciánál

Sokan panaszkodnak a német autók árairól (főleg a BMW esetében), de 56 000 dollárért (kb. 14.8 millió Ft) ez az autó igen jó árban van véleményem szerint. Nézzük csak a Benzt és Cadillacet; az utolsó négyhengeres CTS I amit vezettem 67 000 dollárba került (kb. 17.8 millió Ft), az E-osztály ára pedig még ennél is magasabb volt; és ezek mindegyike 2016-os modell. Az Audi tehát lehet, hogy korosodik, de még mindig minőségnek számít; a fent említett két autóhoz képest pedig az ára is sokkal kedvezőbb.

2017.10.08. 13:26
osszesauto.hu