A legesetlenebbül elkeresztelt autók versenyén nagy eséllyel induló kétüléses kocsi targatetővel, orrmotorral és hátsókerék-hajtással büszkélkedhet, ami igencsak visszhangozza a tiszteletre méltó Supra jellegzetességeit - ami egyébként sokkal jobban lett elnevezve.
De várjunk: ez lehet az új Supra?
Korántsem. A GR HV Sports Concept közel sem olyan impozáns, mint a 2014-ben bemutatott FT-1 Concept, amiről azt hittük, hogy leváltja majd a Suprát, a BMW Z4-gyel együtt. Először is ez targa, míg az előrejelzések alapján az FT-1 gyártási verzióiban csakis kupé szerepel, a Z4 pedig összecsukható kemény tetőt kap.
Nem úgy néz ki, mint az FT-1 közúti autó álcázott verziója, aminek a Nürnburgringi tesztelését kikémleltük.
Bár az oldalprofil hasonlít a GT86-hoz, ez az autó hosszabb, alacsonyabb és szélesebb. Ez sokkal céltudatosabb formatervezés, ami a Toyota TS050 Hybrid LMP1 versenyautójának a technológiáját használja fel, ami a Le Mans 24 órás versenyén híresen szerencsétlenül szerepelt eddig.
Mi újdonság van a Toyota GR HV Sports Concept-ben?
A legérdekesebb dolog, amit a képek alapján észrevehettünk az az új automata sebességváltó, amely manuális H-váltó üzemmóddal is rendelkezik.
A váltókargomb tetején van egy vadászgép-típusú gyújtáskapcsoló. Ha pedig a műszerfalat közelebbről is szemügyre vesszük, a GT86 részeit fedezhetjük fel, különösen a fűtés, a klíma és a kipörgésgátló gombjainál.
A hibrid akkumulátor az autó középpontjától nem messze, az ülések mögött helyezkedik el, ami láthatóan javítja a sportautós tulajdonságait.