Mióta létezik újautógumi-piac, azóta igaz, hogy az együtt mozog a gazdasággal: ha növekednek az eladások, az egyértelműen a gazdaság bővülésének köszönhető. Így volt ez az elmúlt években, s most, 2017-ben is: a nyári abroncsok eladása darabszám szerint mintegy 10 százalékkal haladta meg az előző év hasonló időszakát. „A nyári gumicsere során azt látjuk, hogy ma már nem várja meg az autós, míg a gumi tükörsima lesz és így alkalmatlanná válik az esős időben való közlekedésre. Egyre többen vesznek új nyári abroncsot már akkor, amikor ugyan még teljesíti a jogszabályban előírt 1,6 mm-es profilmélységet, de használata már nem biztonságos” – mondta Nagy Tibor, az Automax ügyvezetője.
Három vásárlóból kettő választott a 10-20 ezres árkategóriában, az átlagos kosárérték is ennek megfelelően alakult: a tipikus magyar autós 68 ezer forintot költött 4 darab nyári gumira. Persze akadtak végletek is, a legolcsóbb vásárlás mindössze 32 ezer forint volt, itt egy Kispolskira került négy évszakos szett, míg a legtöbbet egy tuning BMW-re költötte a gazdája, ami 612 ezer forintot kóstált.
A négy évszakost egyre többen választják
Az Automax elemzése alapján a hazai autógumi piacot egyébként az ázsiai, azon belül is a dél-koreai gyártók uralják. „Minden 4. abroncs valamilyen dél-koreai márkát takar, ami leginkább annak köszönhető, hogy ezek a gumik kifejezetten jól szerepelnek a magyar autósok számára iránytűként szolgáló ADAC teszteken, miközben kedvező áron kaphatók. Összességében is igaz, hogy a magyar autós számára a keleti kínálat jelenti az igazi alternatívát: 4 ázsiai ország (Kína, India, Japán és Dél-Korea) adta a forgalom 60 százalékát” – mondta Nagy Tibor.