Autó-adatbázis

A Bajnok visszatért!

Article title

Fél éves szünet után valószínűleg már sokan várták, hogy beinduljon végre a rali szezon Magyarországon is. A várakozást nem csak az eltelt idő, hanem az időközben felröppent hírek is erősítették, soha ilyen népes nem volt még a csúcsot jelentő WRC kategória. Az utóbbi 10 év összes abszolút bajnoka leadta nevezését és több más kategóriában győztes pilóta is feljebb lépett, így esélyessé vált akár egy jó abszolút eredményre is.

Aki kilátogatott a versenyre valószínűleg nem csalódott, rég volt ilyen szoros küzdelem. Gyakorlatilag két pilóta a tavalyi bajnok Turi Tamás és a hatszoros bajnok - tavalyi évet kihagyó - Janika, felváltva nyerték a gyorsokat, egyikük se tudott elhúzni a másiktól. A küzdelemre jellemző, hogy gyakran csak tizedek döntöttek köztük, és az első nap végén is csupán 1.1 másodperccel vezetett Janika. Ha lehet, akkor vasárnap még keményebben folytatták, a 12. gyors után másodpercre azonos idővel állt az élen a két pilóta, ám ekkor sajnos a technika közbeszólt, Turinak elromlott a kormányszervója így a hátralévő gyorsokon fél percet bukva visszaesett a 3. helyre. Másodiknak a végig kiegyensúlyozott, teljesítményt nyújtó Benik Balázs futott be.

Az élboly mögött kissé lemaradva szintén éles verseny zajlott. Asi-t csak az utolsó pillanatban tudta megelőzni Hercig, míg Spitzmüller szintén a végén esett vissza technikai problémák miatt.
A végeredmény:
1. Ifj.Tóth János, Bahor Bea
2. Benik Balázs, Vinoczai Attila
3. Turi Tamás, Kerék István
4. Herczig Norbert, Tóth Imre
5. Asi, Zagyva Lajos
6. Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós
7. Bútor Róbert, Tóth Vilmos
8. Turán Frigyes, Csökő Zoltán
9. Vizin László, Táborszky Attila
10. Szabó Gergő, Benics Kálmán.


Utólag elmondhatjuk, hogy az igazi esélyesek maradtak, akik eddig is voltak, az utóbbi három év abszolút bajnoka végzett az első három helyen de köztük nagyon picik a különbségek. Mögöttük feljövőben van egy új "nemzedék" akik jó autókban ülnek és egyre közelebb kerül(het)nek az elejéhez. Az erőviszonyok most nagyjából kiderültek, de sokan ülnek új autóban ők valószínűleg még javulni fognak a következő versenyeken, és persze ne feledkezzünk meg azokról, akik technikai probléma miatt nem tudtak elindulni Egerben pl.: Kiss Feri.

A WRC-seken kívül meg kell még említeni Szabó Gergőéket, akik visszaültek egy N-es Mitsubishi-be és hatalmas fölénnyel nyerték az N4-et, valamint a régi fényében tündöklő Varga (Cigány) Zoltánt, aki egy BMW-t terelgetett figyelemreméltóan.

A következő verseny a hónap végén, Miskolcon lesz, szintén aszfalt és szintén nagy küzdelem.

Az Összesautó csapata ezúton is gratulál a győztesnek: Hajrá Janika!

Végezetül egy kis WRC útmutató, ki mivel is indul:

Ifj.Tóth János, Bahor Bea : Peugeot 206 WRC.
2003-as fejlesztésű a BSA csapat által felkészített autó, egykoron ezzel ment Rovanpera.

Turi Tamás, Kerék István : Skoda Octavia WRC EVO III.
Jelenleg még a tavalyi autójukkal indultak, de ha minden igaz lassan lesz egy újabb Octaviájuk.

Benik Balázs, Vinoczai Attila : Ford Focus WRC.
Azzal az autóval mennek, amivel tavaly is mentek 2002-es Focus.

Herczig Norbert, Tóth Imre : Ford Focus WRC.
Szabó Gergő autója, ezzel indult tavaly év végén.

Asi, Zagyva Lajos : Mitsubishi Lancer Evo VI.
Nem WRC, de azért rossz szó nem érheti.

Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós : Toyota Corolla WRC.
Régi autó, de remek állapotban, állítólag Rossi is ment vele.

Bútor Róbert, Tóth Vilmos : Skoda Octavia WRC EVO III.
Annak az Octaviának a "testvére" amivel tavaly Hercig ment.

Vizin László, Táborszky Attila : Ford Focus WRC.
Benikéhez hasonló Focus.

Holczer Dániel, Magyar Gábor : Toyota Corolla WRC.
Ez egy olyan Toyota ami nem hasonlít a Spitzmüllerére. :)

Kiss Ferenc, Penderik László : Hyundai Accent WRC.
Kiss Feri nagyon dícséri, úgyhogy biztos jó...

Michna Ottó, Zsíros Gábor : Skoda Octavia WRC EVO III.
A tavalyi Hercig-féle autó.

2005.04.07. 13:09
osszesauto.hu