A technológiai mérföldkövet jelentő eredmény elérését a V-Power Diesel teljesítménye és hatékonysága tette lehetővé, amely biztosította, hogy a pilóták (Tom Kristensen, Allan McNish, Dindo Capello) 349 kört tegyenek meg a floridai versenypályán - és a világ leggyorsabb benzinüzemű autóit maguk mögött hagyva megnyerjék a versenyt.
A győztes autó elképesztően jól rajtolt és meghökkentő köridőket futott. Míg a versenytársaknak 33 perc múlva tankolniuk kellett, a Shell V-Power Diesel versenyüzemanyaggal hajtott dízel Audi tovább folytatta a versenyt - 60 percet folyamatosan a pályán töltött, amely lehetővé tette, hogy az Audi elsöprő köridőket érjen el, míg a versenytársak tankoltak.
A Shell V-Power Diesel egy csúcsteljesítményű dízel üzemanyag, amelyet arra terveztek, hogy hosszabb ideig tartó, nagyobb erőkifejtést biztosítson a dízelmotorok számára. A Shell V-Power Diesel közúti autósok számára is elérhető változata Európa-szerte ma már több ezer töltőállomáson kapható, Magyarországon több mint 150 Shell benzinkúton lehet ilyen dízel üzemanyagot tankolni.
Vasárnap az autó kimagasló gyorsasága mellett szokatlanul halk motorjával is magára vonta a floridai nézőközönség figyelmét. Amíg a többi autó majdnem megsüketítette a nézőket, addig az Audi R10 TDI - a dízel motornak köszönhetően - észrevehetően halkabban futott az élbolyban.
A Shell V-Power Diesel versenyüzemanyag segítségével, amely folyamatosan tisztítja az üzemanyag befecskendező rendszert, a győztes Audi R10 TDI kiváló teljesítményt nyújtott és a verseny végéig folyamatosan gyors köridőket teljesített.
A hatalmas erőkifejtésnek köszönhetően, az autó három körrel hamarabb teljesítette a futamot, mint a leggyorsabb benzinüzemű versenyző - ezáltal felejthetetlen győzelmet aratva. Ez az erő és állandóság tartja kiváló formában az autót a következő, egyben legnagyobb kihívást jelentő versenyen, a 24 órás Le Mans-on is.
A Le Mans-t követően folytatódik a dízel kampány: az Audi R10 TDI az ALMS sorozat további hat versenye során ugyanezt az üzemanyagot használja.
"A 12 órás verseny alatt hihetetlenül jól reagált az autó a Shell V-Power Diesel versenyüzemanyagra. A következő pár hónapban keményen dolgozunk azon, hogy a megfelelő felkészültségben indulhassunk a Le Mans-on." - nyilatkozta a mérföldkövet jelentő esemény után a hétszeres Le Mans győztes Tom Kristensen.
"Technológiai áttörést és kimagasló eredményt jelent, ha egy autó elsőre teljesíteni tudja a 12 órás versenyt - a verseny megnyerése pedig egyenesen meghökkentő teljesítmény. Egyértelmű, hogy a Shell V-Power Diesel üzemanyag-technológia hosszantartó erőt biztosít a közúton és a versenypályán is. A technológia határainak feszegetésével felbecsülhetetlen tapasztalatokat szereztünk, amely segítségével a Shell V-Power Diesel a versenytársak előtt járhat a jövőben is." - tette hozzá Mike Copson, a Shell Motorsport műszaki igazgatója.
"A verseny bebizonyította, hogy a Shell V-Power Diesel biztosítani tudja a Le Mans-i győzelemhez szükséges teljesítményt" - mondta Dr Wolfgang Ullrich, az Audi Sport igazgatója.
Nagy felbontású képeket a gettyimages.com oldalon talál.
További információ:
Giczi Ágnes
Comprad Kommunikációs Ügynökség
Telefon: 237-0070/104
E-mail: agnes.giczi@comprad.hu
Shell V-Power Diesel
2006.03.21. 13:12
Történelmi jelentőségű eredmény született a motorsportban tegnap: első alkalommal nyerte meg dízelüzemű sportautó a megbízhatósági világversenyt. A Shell V-Power Diesel üzemanyaggal hajtott Audi R10 TDI elsöprő győzelmet aratott Floridában a 12 órás sebringi futamon.
