Autó-adatbázis

Mazda hírek

Article title

A Mazda kiváló eredményekkel átvette a vezető helyet az ADAC Auto MaxX 2004-es meghibásodási statisztikáján. A Mazda modelljei még hatévesen is kiváló értékeket produkáltak.

- A Mazda kiváló eredményekkel átvette a vezető helyet az ADAC Auto MaxX 2004-es meghibásodási statisztikáján

- A Mazda modelljei még hatévesen is kiváló értékeket produkáltak

Őrségváltás történt az ADAC AutoMarxX megbízhatósági statisztikája élén. A Németország egyik legnagyobb szabású felméréseként már évek óta jól ismert ADAC-AutoMarxX a megbízhatóságot és a meghibásodás-mentességet helyezi a minőség értékelésének középpontjába.

A legfontosabb változás kétségkívül az első helyen következett be: évek óta már-már "bérelt hellyel" rendelkező Toyota át kellett hogy adja vezető pozícióját az immár legmegbízhatóbb márkának számító Mazda számára.

A minőség középpontban áll napjaink kiélezett piaci versenye közepette, ám - mint majd láthatjuk - a gyakorlatban nagy különbség mutatkozik a valódi tartósság és megbízhatóság, illetve a gyakorta emlegetett és tapasztalt minőségérzet között. A 33 gyártót minősítő felmérés éllovasai - élén a Mazdával -egyértelműen a minőség hagyományos, azaz alapjaiban a tartósságon, a megbízhatóságon és a hibamentességen alapuló megközelítését vallják magukénak.

A több mint 500 ezer meghibásodási esemény tapasztalatai alapján készült széleskörű ADAC-felmérés annyit változott a korábbi évekhez képest, hogy ezúttal már az első éves példányok ezer darabra vetített meghibásodási rátájáról külön is készült kimutatás. A vizsgált autók felső korhatára megmaradt hat esztendőnek, azaz a járművek 1998-as évjáratig visszamenőleg szerepelhettek e statisztikában.

A 2004-es rangsort tehát a Mazda vezeti , ugyanis a kimutatás szerint 1000 átlagos példány közül a Zoom-Zoom világ sportos stílusautóiból mindössze 7,7 darabbal akadt komoly, a továbbhaladást lehetetlenné tévő műszaki probléma. A sportos japán márka egyre népszerűbb modelljei így jelentősen javítottak a rossznak éppen korántsem mondható tavalyi 11,5-es eredményükhöz képest, ami akkor a harmadik helyet hozta számukra.

A második helyre a korábbi éllovassal, a Toyotával együtt a Subaru futott be holtversenyben, mindkettő szintén kiváló 8,1-es eredménnyel. Ezek után már egyáltalán nem meglepő, hogy ezer Daihatsuból csak 8,2, míg Hondából 8,4 romlott el átlagosan, majd a hatodik helyen is japán márka szerepel . Ez pedig nem más, mint a magyarok szíve csücske, azaz a Suzuki, amely 9,3 tizedes meghibásodási rátájával még mindig kiváló eredménnyel büszkélkedhet.

A hetedik helyezett Mitsubishit követi csak az első európai márka, mégpedig az Audi személyében. Az ezt követő nyolc helyen - a 12. Nissan kivételével - német gyártók sorakoznak, köztük olyan presztízsmárkákkal, mint a BMW, a Mercedes-Benz és csupán a 14. helyen - a Porsche. Meglepő a Skoda csupán 19. helyezése, nemkülönben a svédek mélyrepülése. A Volvo 26,4-es értékkel csupán a 24., míg a reklámstratégiáját korábban kifejezetten a hosszú távú megbízhatóságra építő Saab-ot a 33 minősített márka közül az utolsó helyen találjuk. Az olasz márkák - Fiat, Lancia és az Alfa Romeo - a táblázat alsó régióiban jelennek meg, akárcsak a Land Rover vagy az 50 fölötti értéket produkáló Rover.

Hasonlóan egyöntetű diadalt hozott az évjárat szerinti értékelés is a Mazda számára . A hirosimai márka 1998-ig visszamenőleg egy kivételével - ez a bizonyos esztendő a 2000-es, azaz a Zoom-Zoom új hullámos termékcsaládok bevezetését, a Millennium Tervet és a nagy gyártás-átszervezéseket közvetlenül megelőző időszak - minden évjáratra szóló minősítésével megelőzte az itt is második helyezést elért Toyotát .

Az említett újonnan bevezetett egyéves korig terjedő értékelésben 1000 átlag-Mazdát alapul véve csupán 1,2 esetében regisztráltak komoly, az utazás megszakítását jelentő meghibásodást ! Ez annak tekintetében is kiváló eredmény, hogy a táblázat vége felé elhelyezkedő márkáknál bizony akár ennek a 25-szörösével is találkozhatunk. Aki igazán megbízható autót szeretne, a statisztika szerint jobb, ha új vagy egészen fiatal kocsi mellett dönt.

Az éllovasok esetében ugyanis a hatéves modellek meghibásodási értéke nagyjából az egy év alattiak tízszeresére emelkedik, a táblázatban lejjebb haladva azonban kiugró értékekkel is találkozhatunk: A nagy vesztes Porsche például a már eleve magas 5,2-ről 34,8-ra növeli 1998-ig visszamenőleg a rátát, de az öregedő BMW-k, Citroenek és Skodák is jóval megbízhatatlanabbnak bizonyultak fiatal társaiknál. Sokat elárul, hogy az élen végzett Mazda még hatévesen sem produkál olyan magas értékeket, mint a táblázat hátsó régiójának szereplői egyévesen...

A Mazda japán mércével mérve kisebb méretű gyártóról (évente mintegy 1 millió autó) és kiváló minőségű stílusautókról szóló piaci stratégiája tehát egyre inkább beigazolódni látszik . A Mazda az elmúlt két esztendő során olyan mértékben újította meg modellkínálatát, mint talán senki más, s amint az ADAC statisztikája tükrében is látható, ez egyáltalán nem ment termékei minőségének rovására, sőt . A hirosimaiak nyersanyag- és gyártási minőség-koncepcióját talán az igazolja a legjobban, hogy a rohamosan növekvő eladási számok és rekordok szárnyaló adataival modelljeik minőségi színvonala is folyamatosan lépést tudott tartani.

A piac értékesítési számai egyértelművé tették, hogy napjaink járműkereskedelmében a minőség immár a központi tényező szerepét tölti be a vásárlók döntései során. Ennek fényében egyre nyilvánvalóbbnak tűnik, hogy hosszú távon a valódi tartósság és a megbízhatóság sokkal jobb stratégiának bizonyul, mint ama bizonyos minőségérzet...

Forrás: http://www.mazda.hu

2004.06.22. 08:50
osszesauto.hu

Kövess minket Facebook-on!